Dag 6, naar Las Vegas - Reisverslag uit Bracken, Duitsland van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 6, naar Las Vegas - Reisverslag uit Bracken, Duitsland van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 6, naar Las Vegas

15 Juni 2014 | Duitsland, Bracken

Bij het hotel in Furnace Creek staat de 20 Mule Team Barn. Deze schuur geeft een beeld van de mijnbouw activiteiten in Death Valley in de 19e eeuw. Van 1892 tot 1898 waren er twintig teams met muilezels actief die de gewonnen borax over 300 kilometer vervoerden naar de Mojave woestijn, voor verdere verwerking. Na bezoek aan deze schuur rijden we een klein stukje richting Badwater. Daar maken we een wandeling door een kloof die ons naar de Kathedraal brengt. De rotsformaties zijn zonder uitzondering indrukwekkend. Wandelen kan nu nog, het is nog maar 36 graden... In 3 kwartier drinken we samen een liter water! Dan terug naar de weg richting Las Vegas. Daar stoppen we nog bij Zabriskie Point en hebben het laatste gezicht op Death Valley.
De rit naar Las Vegas is eenvoudig, er is amper een auto op de weg. Geen wonder dat ze hier de Cruise Control hebben uitgevonden.
In Las Vegas vinden we makkelijk ons hotel en zetten de auto in de garage.
We krijgen (uiteindelijk) een kamer met spectaculair uitzicht op de stad.
We hebben gegokt op last minute kaarten voor de show Jubilee van vanavond. Dat blijkt een goede gok. Voor half geld kunnen we 1e rang zitten. Natuurlijk proberen we het zwembad uit van het hotel. Het publiek hier is duidelijk anders dan onderweg. Zien en gezien worden is hier het motto en zonder cocktail in het zwembad val je behoorlijk uit de toon.
In het Hilton Flamingo hotel gebruiken we een uitstekend buffet en daarna naar de show die prachtig is. Met de monorail zijn we snel weer thuis. Morgen gaan we Las Vegas verder bekijken.

• 15 Juni 2014 - 16:48

Anja:

Misschien win je de jackpot in het casino Tot nu toe hebben jullie wel een mooie maar warme reis

• 15 Juni 2014 - 17:19

Richard:

Behoorlijk pittig zo'n kloof lopen bij 36 C. Een gokje wagen in Las Vegas. Misschien winnen jullie de vakantie terug.

• 16 Juni 2014 - 09:19

Eelkje:

wat een leuke vakantie! veel plezier in het casino. Moet je in smoking Rich? Of is dat alleen in ffilms?