Dag 9, naar Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 9, naar Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 9, naar Bryce Canyon

17 Juni 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Vanuit Springdale vertrekken we naar Bryce Canyon. Daar blijven we twee nachten, dus hebben volop tijd de Canyon te bezoeken.
Bijna direct na vertrek komen we door een 1500 meter lange tunnel die in 1930 is gebouwd. De tunnel is zo smal dat voor brede campers het verkeer van de andere kant moet worden stilgelegd (tegen betaling van $15). De rit is niet al te lang. Onderweg komen we nog door een wat grotere plaats met een supermarkt (Terry's Grocery). Daar doen we inkopen voor de lunch. Al om een uur of 11 zijn we bij de Canyon.
Langs de Bryce Canyon ligt een 30 km lange weg, met van begin tot eind verschillende uitzichtpunten. Hier is ook een shuttle bus, maar die komt alleen bij de eerste 3 km. We kiezen er daarom voor met eigen auto het park in te gaan. Omdat alle uitzichtpunten aan de linkerkant van de weg liggen, rijden we in een keer naar het einde, om vanaf daar op de terugweg elke stopplek aan te doen.
Het is niet te beschrijven hoe mooi de rotspartijen zijn die je te zien krijgt. De kleuren variëren van licht tot donker rood en de vormen zijn grillig door inwerking van water en wind.
Halverwege liggen picknickbanken in een bosrijke omgeving. Daar lunchen we.
Bij Sunset point gaan we twee "hikes" aan elkaar knopen. De Vallejo en de Garden of the Queen. De 5 km wandeling neemt 2 uur om te volbrengen. De wandeling brengt ons temidden van de rotspartijen. De "Queen" blijkt een rots te zijn die heel erg lijkt op een zittende dame.
Omdat we morgen nog een hele dag hebben om de rest van de Canyon te bekijken gaan we naar het hotel en gaan we zwemmen. Bij de hotelkamer zitten we nog even in de zon en drinken een glaasje wijn.
Voor het diner maken we gebruik van het buffet in het restaurant van het hotel. Lekker dichtbij.
Terug naar de hotelkamer blijkt het flink afgekoeld. Het is nog maar 10 graden! Morgen bezoeken we de Bryce Canyon opnieuw.

• 18 Juni 2014 - 06:37

Evelien:

Lieve papa en mama,

Het is genieten om jullie reisverslagen te lezen. Wat moet het daar mooi zijn! Heel veel plezier morgen met de tweede dag in dit mooie gebied.
    Liefs

• 18 Juni 2014 - 12:08

Linda Eijking:

Hey! Wat een geweldige vakantie! Door jullie resiverhaal kan ik stiekem meereizen! Fijne tijd, gr Linda

• 18 Juni 2014 - 13:41

Gerry:

Lieve Monique en Richard.Bedan eene kt voor de gezellige brieven. Ik reis met jullie mee. Het is schitterend om de foto s te zien. Evelien kwam vanmorgen gezellig thee drinken, daarna naar de Boogaard voor haar laalste boodschappen en geslaagd.Daarna een broodje gegeten en een glaasje wijn.Wat een feest. Nog veel fijne vakantiedagen en geniet. Ik mis jullie.Tot ziens. Liefs mamma.

• 18 Juni 2014 - 19:22

Kees En Diana Holla:

Hoi Monique en Richard,

Wat een mooie reis he ?Ook wij zijn weer even in de USA met jullie verslag.
    En wat gaan jullie snel. Gelukkig lezen wij dat jullie ook af en toe bij kunnen komen in het zwembad.
    Pas op voor de indianen die jullie nog gaan tegenkomen in Monument Valley.

Groet, kees en diana