Dag 10, Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 10, Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 10, Bryce Canyon

18 Juni 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Bryce Canyon ligt op 2700 meter hoogte. Dat resulteert in een lage nachttemperatuur. Toen we vanmorgen wakker werden was het buiten nog maar 2 graden! Voor komende nacht wordt -1 graad voorspeld! Gelukkig kan de airco ook als kachel werken...
We waren vanmorgen al weer vroeg in het park en hebben daar de laatste uitzichtpunten bezocht. Daarbij hoorde ook Bryce Point, wat het meest bezocht wordt en ook wel het meest indrukwekkend is.
Daarna hebben we een lange wandeling gemaakt, de Fairyview Loop hike.
Deze wandeling is 13 km, waar we 4,5 uur over hebben gedaan.
Onderweg zagen we de "Tower Bridge" en de "Chinese Wall".
Terug van de wandeling bezochten we nog het Visitor Center van het park. Het viel niet mee om bij de film de ogen open te houden, we waren toch wel een beetje moe...
Terug in het hotel even zwemmen om bij te komen en vooral extra lang in de jacuzzi te zitten.
Het avondeten gebruiken we opnieuw in het restaurant van het hotel. In plaats van het buffet nemen we nu alleen een hoofdgerecht. Zowel de forel als de steak waren uitstekend klaargemaakt.
Morgen laten we Bryce Canyon achter ons en gaan we naar Lake Powell.
We zijn blij dat we 2 dagen van het ongelooflijk mooi natuurschoon van Bryce Canyon hebben kunnen genieten.

• 19 Juni 2014 - 09:14

Eelkje:

Hallo Rich en Monique,
    al weer de tiende dag en gisteren heeft nederland met 3-2 gewonnen van Australie
    we zijn zo benieuwd hoe de wandeling echt was? geen goed pad, veel klimmen?
    Een mooi avontuur! Wat moeten jullie genieten van de uitzichten en de natuur.
    En gelukkig kunnen jullie bijkomen in een goed hotel met lekker eten etc.
    Liefs
    Fred en Eelkje

• 19 Juni 2014 - 12:30

Gerry:

Lieve Ries en Monique Wat een prachtige reis voor Jullie da
    die zullen jullie nooit vergeten. In gedavchten ga ik mee. Liefs Mamma. Vervelend van de foutjes, het lukt niet alrijd. Helaas .Daaaag ris

• 19 Juni 2014 - 12:31

Mark:

Hallo!

Ik volg jullie reis ook bij ieder verhaal!
    13 km wandelen dat is nogal wat, het lijkt me een super mooie tocht die jullie maken.
    Een beetje bijkomen in het jacuzzi is ook geen overbodige luxe denk ik!
    Ben benieuwd hoe jullie het vinden bij Lake Powell.
    Goede reis verder!
    Groetjes Mark