Even tussendoor - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Even tussendoor - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Even tussendoor

19 Juni 2014 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

We willen graag iedereen bedanken voor alle reacties op ons reisverslag. Het is een fijn gevoel dat jullie een beetje met ons meereizen.

Er werd gevraagd naar de condities van de wandelpaden in Bryce Canyon. Deze zijn in de bergen netjes geprepareerd, minimaal 50 cm breed en lopen soms redelijk stijl.
De combinatie van zand en losse stenen maakt wel dat je continu moet kijken waar je je voet neerzet.
Er zitten vaak haarspeldbochten in het pad, daar moet je vooral niet rechtdoor lopen....
Ook al was het maar 20 graden, gisteren was er weinig wind en in de zon best heet. Vooral stijgen kost veel energie. Daar komt nog bij dat je op grote hoogte bent (2700 m) dus de lucht ook wat ijler is.
Het viel verder op dat wij een van de weinigen waren zonder 1 of 2 wandelstokken.
De wandeling zorgt er wel voor dat je de rotsformaties van dichtbij en onderaf krijgt te zien. Vanaf de uitzichtpunten die zich aan de rand van het dal bevinden is dat niet zo.

We hebben gisteravond nog even de route naar Page (Lake Powell) bekeken. Deze gaat via een behoorlijke omweg en is voor een deel terug naar Zion NP.
Er is een kortere weg, maar die is onverhard en alleen geschikt voor terreinwagens (die veel Amerikanen wel hebben!).
Verder lijkt het erop dat we een boottocht moeten maken om de hoogtepunten te kunnen zien.