Dag 19, naar San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 19, naar San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 19, naar San Diego

27 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Diego

We kiezen er voor om vandaag vroeg naar San Diego te gaan. Palm Springs biedt buiten vertier weinig interessants. Bovendien wordt het hier vandaag 41 graden, zelfs te heet om aan het zwembad te liggen. Om 8 uur zijn we al op pad. Op nog geen uur rijden is de temperatuur al gedaald tot 20 graden! Het is ook bewolkt. Wolken hebben we lang niet gezien. Ze zijn zo grijs dat er regen uit zou kunnen komen. Dat gebeurt gelukkig niet. We stoppen onderweg even voor benzine en een kop koffie.
Ook in San Diego is het bewolkt en 21 graden. Gek genoeg vinden we dat na 2 dagen met 40 graden wel lekker.
Klokslag 11 rijden we bij het Omni hotel voor. We checken gelijk in. Het meisje achter de balie verontschuldigt zich dat de kamer nog niet klaar is. Als we willen kunnen we de suite vervangen door een gewone kamer die al wel klaar is.
Wat? Verstonden we dat goed? Zei ze "suite"? Snel zeggen we dat we dan maar wachten tot de kamer klaar is...
Het hotel ligt direct bij het "Gaslamp" quarter. Heel vroeger was dit een slechte buurt, dicht bij de haven. Nu is het een trendy buurt met veel bars, restaurants, galeries en bijzondere shops. We verkennen het Gaslamp quarter en wandelen verder langs de jachthaven.
Om 14.00 gaan we naar het hotel. De sleutel staat in een apart rekje voor ons klaar. Als we de kamer binnenkomen geloven we onze ogen niet. De kamer heeft een zitkamer en een slaapkamer. Allebei hebben ze een grote TV. De badkamer heeft een apart bad en douche. We hebben inderdaad een suite gekregen. Geen idee waar dat (voor een nacht) voor nodig is...
De rest van de middag gaan we zwemmen. Hoewel het nog steeds bewolkt is, bevalt de temperatuur ons beter dan de 40 graden hiervoor.
Vanmiddag hadden we in de haven een muziektent gezien. Het symfonisch orkest van San Diego geeft vanavond een concert "tribute to Elvis". Al lopend naar het restaurant krijgen we er nog een en ander van mee.
Voor het avondeten gaan we namelijk naar Sally's. Dit restaurant hadden we vanmiddag al gezien. We verwennen ons vandaag met een 3-gangen diner met bijpassend wijnarrangement. Het is heel erg lekker. Morgen gaan we naar Los Angeles.