Dag 20, naar Los Angeles - Reisverslag uit Westchester, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 20, naar Los Angeles - Reisverslag uit Westchester, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 20, naar Los Angeles

28 Juni 2014 | Verenigde Staten, Westchester

Vanmorgen waren we ongeveer kwart over 9 vertrokken richting Los Angeles. Na een korte rit stoppen we even in La Jolla. Het is een leuke badplaats. Het is nog bewolkt, maar al wel 21 graden.
Er zijn veel surfers in zee, en een paar zwemmers. Zelf gaan we even pootje baden. Zijn we deze vakantie toch nog in de zee geweest...
Na een tijdje gaan we verder en stoppen opnieuw bij San Juan de Capistrano. De Spanjaarden hebben aan de Californische kust verschillende missieposten opgezet. Daar komen ook de namen San Francisco en San Diego vandaan.
De missiepost in San Juan de Capistrano is gesticht in 1776.
Inmiddels schijnt de zon volop en ziet het gebouw, mede door de enorme hoeveelheid bloemen en planten, er prachtig uit.
Na het bezoek aan de missiepost lunchen we nog in deze plaats.
We hoeven nog maar zo'n 80 km te rijden dus verwachten snel in L.A. te zijn. Dat loopt even anders. Ongeveer 40 km voor L.A. komen we in een verschrikkelijke file terecht. Over 4 km doen we een uur. Er blijkt een weg afgesloten te zijn voor verkeer. We nemen op een gegeven moment toch maar de eerstvolgende afslag. Het navigatie programma op de iPhone werkt naar behoren en stuurt ons via een alternatieve route naar Beverly Hills, waar we pas om kwart over 6 aankomen.
We lopen door Rodeo Drive, waar we ons vergapen aan de dure modewinkels, waarvan we de meeste overigens al in Las Vegas hebben gezien. Er staan opvallend veel winkels leeg, blijkbaar hebben de filmsterren ook last van de crisis gehad. We zien geen celebrities, of herkennen ze niet...
Na een poosje gaan we naar het hotel, waar we vandaag geen tijd hebben om te zwemmen.
We eten er nog wel een lichte maaltijd. Morgen gaan we meer van L.A. bekijken

• 29 Juni 2014 - 10:06

Anja En Ruud:

Mooie reis Veel plezier in LA en een goede reis naar huis.