Dag 2: Pretoria en Soweto - Reisverslag uit Broadacres, Canada van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 2: Pretoria en Soweto - Reisverslag uit Broadacres, Canada van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 2: Pretoria en Soweto

10 April 2016 | Canada, Broadacres

Voor het ontbijt eerst rondgewandeld in de prachtige tuin van het hotel. Na het ontbijt bezoeken we Pretoria. Deze stad is vernoemd naar zijn stichter, Marthinus Pretorius.
We bezoeken het huis van Paul Kruger, de eerste president van onafhankelijk Zuid-Afrika. Daarna zien we het regeringsgebouw. Ervoor staat een metershoog standbeeld van Nelson Mandela. Hierna bezoeken we het Voortrekkers monument. Dit monument herdenkt de uittocht van Afrikaanse boeren naar het noorden op de vlucht voor de Engelse overheersers.
Na de lunch bezoeken we Soweto. Dit staat voor SOuth WEst TOwnships. Deze stad telt vele sloppenwijken. Beetje bij beetje verbetert de huisvesting zich. Het huis waar Mandela heeft gewoond is nu een museum. Tot slot stoppen we nog bij het voetbalstadion dat voor het WK is gebouwd. We eten vanavond in het hotel.