Dag 10: naar de Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 10: naar de Drakensbergen - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 10: naar de Drakensbergen

18 April 2016 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Vanmorgen om 7.00 aan het ontbijt. We hebben vandaag een lange busrit voor de.boeg van bijna 500 kilometer naar Drakensbergen. Voor de lunch stoppen we in Howick. Dit is de plaats waar Nelson Mandela gearresteerd is en daarna op Robbeneiland gevangen is genomen. Eerst bekijken we hier de Horwick waterval, die 95 meter hoog is. Daarna eten we als lunch een lekkere salade. Na de lunch gaan we naar de Nelson Mandela capture site. Hier staat een bezoekerscentrum op de plaats waar hij gearresteerd is. Een fraaie expositie toont het hele leven van Mandela. Buiten staat een bijzonder monument, dat bestaat uit een groot aantal rechtopstaande metalen staven. Alleen als je er vanuit een bepaald punt naar kijkt zie je het gezicht van Mandela.
Net buiten de plaats staat de Mudmar stuwdam, met daarachter het gelijknamige stuwmeer.
We rijden nog 2 uur naar onze accomodatie, dat op 900 meter hoogte in de bergen ligt. Het berglandschap doet Europees aan. Zelfs de koeien zijn zwart met wit. In dit hotel blijven we weer twee nachten.

• 18 April 2016 - 22:52

Richard:

Erg leuk om weer drie reisverslagen te kunnen lezen. Wat zien jullie veel dieren. Ongelooflijk. Wat een schitterende reis. Ga maar gauw verder genieten. xxx Richard

• 19 April 2016 - 09:33

Gerry Van Schie:

Wat fijn weer 3brieven vol avontuur gelezen.Het is een prachtige vakantie en jullie hebben nog 10 dagen om van alles te zien en te beleven.wat heerlijk de warmte bij jullie het blijft hier koud.Wat zullen jullie veel foto's maken.Dag veel liefs mamma xxx

• 21 April 2016 - 07:10

Linda:

Wat leuk om jullie reis een beetje mee te mogen beleven. Het landschap komt over als zeer gevarieerd en de plekken waar jullie verblijven lijkt een grote dierentuin....wie kijkt naar wie..? Veel plezier komende tijd:)