Dag 13: aan de wilde kust - Reisverslag uit Trennerys, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 13: aan de wilde kust - Reisverslag uit Trennerys, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 13: aan de wilde kust

21 April 2016 | Zuid-Afrika, Trennerys

Vandaag mogen we uitslapen. Pas om 10.00 uur gaan we een wandeling maken. Desondanks gaan we om 8 uur als eerste ontbijten. We kopen internet toegang om de blog bij te werken. Het is vandaag wel koeler dan gisteren, het is nog maar 20 graden, maar de zon probeert wel door te komen. Om 10 uur ontmoeten we Trevor. Hij is boven de 60, hier geboren en woont in het huis aan de oceaan dat we gisteren al tijdens de strandwandeling hebben gezien. Hij neemt ons mee op een verassende wandeling. Bij een paar eenvoudige huisjes achter ons hotel gaan we de weide in. Dan komen we in een soort rivierbedding te lopen. Deze voert naar een lagune met water tussen hoge heuvels met palmen en bananen planten. Met een klein bootje worden steeds 8 personen door de lagune naar een ander punt gebracht. Hier ligt het water tussen de rotswanden. Het is net te fris om een plons in het water te maken. De zon is een beetje waterig en er staat een flinke bries. Met hetzelfde bootje worden we weer naar een ander punt gebracht. Daar vervolgen we onze wandeling. Toegift is een lekker modderpad, dat door de regen van gisteren extra blubberig en glad is. Twee van ons gezelschap glijden uit in de blubber.
Uiteindelijk komen we uit op het strand waar een groep koeien (!) ons opwachten. Om 13.00 uur zijn we weer terug bij het hotel.
We lunchen met elkaar in de eetzaal. Tijdens de lunch barst een onweersbui los en komt de regen opnieuw met bakken uit de hemel. Wat hebben we geboft met het weer tijdens de wandeling.
Na de lunch probeert Monique nog het zwembad uit. De zon schijnt inmiddels weer volop.
Om 16.00 gaan we nogmaals met Trevor op pad. Vlak achter het hotel ligt het begin van de lagune. Met zijn allen passen we op 2 grotere boten. We varen een uur in de lagune, die wel twee kilometer lang is. De lagune is aan het eind door het strand van de oceaan gescheiden. Het water is een mix van zoet en zout water. Het is er paradijselijk. Aan het eind zien we nog een enorme leguaan, die minstens een meter lang is.
Om half 8 gaan we weer lekker dineren. Tot die tijd borrelen we bij de gezellige bar. Regelmatig valt hier de stroom uit. Er worden dan generatoren ingeschakeld, zodat we niet in het donker hoeven te zitten.

• 21 April 2016 - 20:01

Gerry Van Schie:

Wat een prachtige foto's.ik vind het een spannende reis.Geniet nog volop van de vakantie.Hebben jullie veel foto's gemaakt tot op heden ( 700 ? )Liefs mamma dag xxx