Dag 21, Los Angeles - Reisverslag uit Westchester, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 21, Los Angeles - Reisverslag uit Westchester, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 21, Los Angeles

29 Juni 2014 | Verenigde Staten, Westchester

Vandaag opnieuw de stad Los Angeles bezocht. We begonnen met Hollywood. De Hollywood boulevard hebben we een eind gelopen, met natuurlijk de Walk of Fame. We hebben nu dus sterren gezien, ze lagen alleen op de grond. Verder is Hollywood boulevard een groot toeristencircus. Een paar gebouwen heeft nog een speciale geschiedenis.
Via de Sunset boulevard lopen we weer terug. Ook daar staat een aantal interessante gebouwen. Opvallend is dat de meeste toeristen dit dus niet zien! Vanaf Sunset boulevard zien we ook het Hollywood sign staan in de heuvels boven de wijk.
Dan gaan we richting Downtown. Hier staan prachtige hoge kantoren, maar ook het oudste hotel van L.A., dat van binnen prachtig is. De rondwandeling brengt ons daarna bij Grand Central Market. Dit is een overdekte markt, met kraampjes met groente, vlees en vis. Hoewel het zondag is, is het volop in bedrijf. Het is er zelfs druk. Bij veel kraampjes kan je eten bestellen, dat je aan tafels kan opeten. Bij een Chinese kraam nemen we Mihoen met Chow Mein. Het kost wel $5! Het valt echter niet mee om een vrij tafeltje te vinden. Half L.A. lijkt hier op zondag te lunchen. Uiteindelijk vinden we een tafeltje (dat bij de concurrent lijkt te horen) en smullen van onze lunch.
We vinden ook Angels Flight. Een "funicolare", dat wil zeggen een steile kabeltram die over 300 meter lengte 100 meter stijgt. Helaas ligt de Angels Flight wegens renovatie stil, anders hadden we er zeker een ritje mee gemaakt.
We gaan weer terug naar het hotel en hebben vandaag wel tijd om lekker te zwemmen. Hoewel het hotel in de buurt van het vliegveld staat en daar ook een shuttle bus naar toe heeft, is er wel een mooi zwembad bij in een prachtige tuin.
De avondmaaltijd gebruiken we in het hotel, maar nu in een ander restaurant. We eten een heerlijke pasta met garnalen. We zien dat er op TV een herhaling wordt uitgezonden van Nederland - Mexico. Daar kijken we op de hotelkamer verder naar. We hadden de uitslag al gehoord en zijn daarom des te meer verbaasd dat 1-0 achterstand in de 84e minuut nog kan veranderen in 2-1 winst...
We hebben vanavond al ingecheckt.
Morgen hebben we nog een halve dag te besteden. Om 17.15 lokale tijd vliegen we terug naar Nederland.

• 30 Juni 2014 - 11:03

Gerry:

Lieve Monique en Richard.

Het blijft een prachtige reis en bekend voor mij, des te leuker. Ik ben reuze blij jullie van de week te ontmoeten. Wij hadden een gezellig, mooi en zeer druk weekend in Amsterdam en mooi weer.Kunnen jullie nog uitrusten voor jullie aan het werk gaan? Tot spoedig ziens en veel liefs Mamma xxx.

• 30 Juni 2014 - 11:18

Gerry:

Nog een zeer goede reis xxx