dag 8: Nog een gamedrive - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu dag 8: Nog een gamedrive - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

dag 8: Nog een gamedrive

18 April 2016 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

De dag begint lekker easy. Pas om 11 uur gaan we met de bus naar het punt waar we opnieuw met jeeps een gamedrive gaan maken.
Na het ontbijt willen we eigenlijk wandelen in het natuurpark. Dit wordt ons afgeraden. Vorige week is een vrouw door een buffel ernstig toegetakeld. Door de al drie jaar aanhoudende droogte zijn de buffels niet in een allerbeste stemming. Daarom gaan we na het ontbijt nog maar even zwemmen. Daarna zitten we allemaal voor ons huisje rondom het zwembad wat te lezen en te kletsen.
Gisteren avond zagen we tijdens de BBq ineens een giraffe vlak achter het zwembad. Bij daglicht blijkt dat er helemaal geen hek staat. Dat betekent dat al het wild dus tot aan de huisjes kan komen....
Om 11.00 gaan we met de bus naar het Hluhluwe (spreek uit: sjlusjluwie) Infolozi natuurpark. Dit park is het oudste van Zuid-Afrika (1895) en staat op de UNESCO lijst. Het park bij onze lodge dus niet. Dat hadden we dus even verkeerd begrepen. Vanochtend werden we wakker bij een bewolkte hemel. Inmiddels is er geen wolk meer te bekennen en is het 35 graden.
De jeepsafari begint met een BBq lunch. Om 13.00 gaan we echt op pad. Door de hitte laten de dieren zich maar weinig zien. We zien veel Nyala's, Giraffen en Olifanten. De gids brengt ons bij een plek waar nog water is en daar staan wel 30 buffels in het water. Het park heeft al 6 jaar minder neerslag dan normaal. De rivierbedding waar we doorheen komen staat helemaal droog. De hele dag rijden tankwagens met water af en aan om in dit 1000 km2 grote park de dieren van water te voorzien. We zijn dol enthousiast als er ineens twee giraffen midden op de weg staan, vlak voor de jeep. We zien nog verschillende neushoorns. Via de radio hoort de gids dat elders een leeuw gespot is. In hoog tempo rijden we er naar toe. Met wat geluk is een poot van de slapende leeuwin het struikgewas te ontwaren. De leeuwen in het Krugerpark waren veel beter te zien.
Om 17.30 zijn we weer bij de bus. Terug bij de Lodge wacht ons een stoofpotje (Potkossie) maaltijd. De keuze is tussen Kudu en kip. De Kudu smaakt verrukkelijk. We drinken nog een borrel na. Inmiddels kennen we iedereen van de groep. De sfeer is geweldig. In de groep zit één Belg (Eddie). Hij heeft een geweldig gevoel voor humor en laat zich vaak horen. Dat leidt tot veel plezier. Morgen vertrekt om 8.30 de bus. We gaan dus weer lekker slapen.