Dag 16: Knysna - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 16: Knysna - Reisverslag uit Garden Route, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 16: Knysna

24 April 2016 | Zuid-Afrika, Garden Route

Gisterenavond hebben we voor het eerst a-la-carte kunnen dineren. We hebben hele grote mosselen vooraf gegeten. Monique had daarna springbok en Richard een rib-eye. Alles was voortreffelijk bereid. We verheugen ons al op het diner van de komende avond.
Vandaag hebben we een rustig programma. Pas om 11 uur gaan we met de bus op pad. Na het ontbijt gaan we voor ons huisje in de zon lekker zitten lezen. Er is geen wolk te zien en de zon schijnt al volop. Het wordt hier vandaag 27 graden.
Om 11.00 brengt de bus ons binnen 5 minuten bij het Knysna waterfront.
Hier zijn restaurants en winkeltjes bij de jachthaven aan de lagune van Knysna. De lagune is 10 km lang en via een doorgang van 200 m breed verbonden met de Indische Oceaan.
We lopen hier wat rond en lunchen dan bij het door Hendrina aangeraden visrestaurant.
Na de lunch stappen we op een boot die ons over de lagune vaart naar het Featherbed Nature Reserve. Dit natuurgebied is alleen per boot te bereiken. Bij aankomst brengt een 4x4 voertuig met 3 aanhangers ons helemaal naar boven op de rechter heuvel die de lagune afscheidt van de oceaan.
Vanaf boven wandelen we via een 2 km lang pad weer naar beneden. Onderweg hebben we spectaculaire uitzichten op de lagune, de oceaan en de andere heuvel die de lagune afsluit. In de lagune liggen 2 eilanden met prachtige (vakantie) huizen, met een ligplaats voor een boot of aan het strand. Om 17.00 varen we weer terug en brengt de bus ons weer naar het hotel.
We hebben vanavond om 19.00 het diner. Opnieuw hebben we hier erg van genoten. Net als gisteren wordt het personeel gevraagd om voor ons te dansen. Een aantal van onze groep doet mee en er ontstaat een heel vrolijke sfeer. Het personeel vindt ons de leukste groep die ze ooit gehad hebben. Dat zeggen ze vast tegen alle groepen....
Morgen moeten om 7.00 de koffers buiten staan. Om 8.00 gaan we weer op pad.