Dag 4: Panoramaroute - Reisverslag uit eNumbi, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 4: Panoramaroute - Reisverslag uit eNumbi, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 4: Panoramaroute

13 April 2016 | Zuid-Afrika, eNumbi

Eerst even over het weer. We hebben elke dag stralende zon en ca 28 graden.
Vandaag om 6 uur gewekt en om 7 uur aan het ontbijt. We ontbijten weer buiten. We kijken uit op een enorme vlakte met grote groepen okapi"s. De rit van vandaag gaat over de Panorama route. We stoppen bij de Drie Rondavels, Bourke's luck Potholes, Lisbon Fall en bij God's window.
Voor de lunch stoppen we in
Graskop. Als lunch eten we pannenkoek. Monique neemt deze met Biltong. Deze Zuid-Afrikaanse specialiteit is een gedroogde variant op rauwe ham. Na de lunch rijden we naar Nkambeni Safari Camp, waar we 2 nachten zullen slapen. Onze kamer is een veredelde tent, met een tweepersoons bed onder een klamboe. We hebben geen tijd voor het zwembad, dus frissen ons op in onze buitendouche.
Om 16.30 melde we ons voor de "sundowner". Een jeep safari in het Krugerpark rond zonsondergang. Om 17.30 stoppen we om de zonsondergang te bekijken en krijgen een glaasje Amarula aangeboden. Hierna gaat de safari in het donker verder. In het donker zien we heel veel dieren: okapi's, zebra's, een mooie uil en een vrouwtjes cheetah! Ze loopt langzaam weg als we haar gezien hebben. Om kwart voor 8 kwamen we terug bij het hotel, waar we gelijk konden aanschuiven aan het buffet, met levende Afrikaanse dans en muziek. Morgen moeten we om 5.00 op en vertrekken om 6.00 voor een hele dag safari in het Krugerpark.

• 13 April 2016 - 08:42

Marjolein:

Hoi Pap & Mam!

Lekker weertje zeg! wij hadden hier gisteravond onweer en regen. Jullie moeten wel vroeg op iedere dag maar dat is het volgens mij zeker waard om al die mooie dingen te zien! het klinkt allemaal geweldig

Liefs

Marjolein