Dag7: weer naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Sungulwane, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag7: weer naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Sungulwane, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag7: weer naar Zuid-Afrika

15 April 2016 | Zuid-Afrika, Sungulwane

Op verzoek van velen blijven we deze morgen wat langer in Mwilane Wild Sanctuary. Om 7 uur zitten we samen met Hendrina aan het ontbijt. Ze heeft 5 jaar in Nederland gewoond maar koos er toch voor om terug te gaan naar Zuid-Afrika.
We wandelen 2 uur door het park en zien veel wild. Om 10 uur vertrekken we met de bus. Iedere morgen draait Hendrina de CD van Blackie Zwart.
Van het liedje "Er is iets in Afrilka" hebben we de tekst op papier gekregen. Het is de bedoeling dat ee dit aan het eind van de reis kunnen meezingen.
Omdat we langer in het park zijn gebleven vervalt het bezoek aan een kaarsenfabriek. We vinden dat niet heel erg..,.
Nog in Swaziland stoppen we voor de lunch. In een restaurant staat voor ons een lunchbuffet klaar.
Als we de weg vervolgen moet onze chauffeur Pieter regelmatig vol in de remmen voor koeien die zo maar de weg oversteken. Ze heten hier ook wel "Afrikaans stoplicht". Ook zien we langs de weg hutjes zoals waarin we vannacht hebben geslapen.
De procedure bij de grens is ons al bekend: uit de bus, uitchecken uit Swaziland , lopend de grens over en inchecken in Zuid-Afrika. Ons paspoort staat nu vol met stempels.
Door de provincie Kwazulu-Natal rijden we naar het Bayala wild reservaat waar we twee nachten zullen blijven. Dit is het oudste natuurpark van Zuid-Afrika en staat op de Unesco lijst van wereld erfgoederen
Het is dik boven de 30 graden, dus we gaan lekker zwemmen. De hotel kamers liggen om het zwembad heen. We eten in het restaurant van de Lodge.

• 15 April 2016 - 17:33

Gerry Van Schie:

Wat een mooie reis dat is volop genieten.Nog twee volle weken te gaan.Ook. Fijn dat het zo warm is.vandaag met Evelien naar Leiden geweest reuze gezellig maar het was koud en veel regen.Heerlijk geluncht en gewandeld.Veel liefs en blijf genieten dag XXX mamma

• 15 April 2016 - 17:44

Richard En Irene:

Wat hebben jullie al veel gezien en dan zijn jullie pas een week op reis. Het lijkt veel langer. Voor jullie vast ook. Geniet er maar lekker van met elkaar. Liefs en xxx Richard en Irene

• 15 April 2016 - 22:22

Diana En Kees:

Wat een hoop indrukken en zo te lezen een prachtige reis.
    we blijven jullie volgen.
    gr. Kees en Diana

• 15 April 2016 - 23:40

Marijke&Ton:

Lieve Monique en Richard,
    Nog maar een week op weg en al zoveel gezien, gedaan en indrukken opgedaan! Wat ontzettend leuk om jullie reisverslagen te lezen :-D Geniet er samen maar volop van. We kijken nu al uit naar de verdere verhalen en later zien wij graag jullie foto's!
    Lieve groetjes uit een nat, koud en winderig Nederland (wees maar blij dat je daar zulke lekkere temperaturen hebt ;-) ! )
    Ton & Marijke XXX

• 16 April 2016 - 09:10

Annette :

Leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Al veel moois gezien! Geniet er lekker van. We kijken nu al uit naar de foto's.
    Liefs Annette en André