Met het vliegtuig naar Jakarta - Reisverslag uit Pejompongan, Indonesië van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Met het vliegtuig naar Jakarta - Reisverslag uit Pejompongan, Indonesië van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Met het vliegtuig naar Jakarta

14 Mei 2017 | Indonesië, Pejompongan

Op zaterdag 13 mei zijn we mooi op tijd op Schiphol en het inchecken gaat eigenlijk best vlot. Ook de security duurt minder dan 15 minuten. Na een beetje winkelen gaan we op naar de ABN amro lounge, waar we wat eten en drinken. De vlucht naar Jakarta duurt ruim 13 uur. In het vliegtuig proberen we te slapen maar dat lukt niet zo goed. Omdat het in Indonesië 5 uur later is komen we zondag 14 mei rond 11.00 aan.
Bij de bagageband worden we opgevangen door onze reisleider Chris. Ook ontmoeten we daar de andere mensen in de groep. Het lijkt erop dat wij de jongsten zijn.
We gaan naar de oude haven van Jakarta. De schepen die er liggen zien er nauwelijks zeewaardig uit, maar schijnen dat wel te zijn. Doordat er ongeveer 30 van deze schepen op een rij liggen is het wel een fraai gezicht. Daarna rijden we door het oude Batavia. Van de oude VOC geschiedenis is bitter weinig terug te vinden. Ergens staat nog een vervallen Hollandse brug. De oude stad doet erg armoedig aan. Met 14 miljoen inwoners is Jakarta natuurlijk ook niet echt een prachtige stad. In het hotel aangekomen gaan we zwemmen. Vanavond hebben we een welkomst diner.

• 14 Mei 2017 - 10:45

Annette Kolkman:

Lieve Richard en Monique,
    Fijn dat de reis voorbij is en jullie veilig aan de andere kant van de wereld zijn aangekomen. Wij zitten in het zonnetje te ontbijten als ik dit om 10.45 lees. Tijd is toch een bijzonder verschijnsel want jullie hebben er al een dag opzitten terwijl die van ons nog maar net is begonnen. Heel veel plezier! Liefs Annette

• 14 Mei 2017 - 14:48

Richard:

Is de foto uit het vliegtuig of vanaf het hotel genomen? Interessant reisverslag.

• 14 Mei 2017 - 16:10

GerryvanSchie :

GvanSchie

• 14 Mei 2017 - 16:16

Gerry Van Schie:

Dat is weer gezellig de reisverslagen.Ik reis mee.Wij waren toen allebei 55 jaar.Bijzonder.Ik wens jullie een prachtige vakantie.Dag Mamma

• 15 Mei 2017 - 10:49

Fred En Eelkje: