Dag 9:naar St. Lucia - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 9:naar St. Lucia - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 9:naar St. Lucia

18 April 2016 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Om 7.00 gaan we al ontbijten. Als we de deur van ons hutje openen zien we direct een moeder giraffe met haar kind. Snel met de camera naar buiten. Het lukt nog net om ze te fotograferen. Om half 9 vertrekken we naar de St. Lucia wetlands. Dit moeras gebied, met een lengte van 60 km lengte, staat ook op de Unesco lijst van wereld erfgoederen.
Het water in dit gebied is brak, doordat zout zeewater en zoet rivierwater zich hier mengt. We maken een rondvaart van anderhalf uur. We zien vele tientallen
nijlpaarden, een paar krokodillen,
visarenden , nijlganzen en een goliathreiger.
Na de rondvaart worden we afgezet in het centrum van St. Lucia, waar we lunchen bij een visrestaurant.
Na de lunch is er een praktisch probleem: de bus start niet. Een eerste poging om met startkabels en een andere bus te starten mislukt. Een tweede poging, met de accu van een landrover als hulpje slaagt. Inmiddels heeft een deel van de groep een drankje besteld. Besloten wordt dat we allemaal een drankje nemen (op kosten van Fox), terwijl de motor van de bus natuurlijk moet blijven lopen. Een uur later dan gepland rijden we naar het hotel voor de komende nacht, dat gek genoeg halverwege ligt van de route die we vanmorgen gereden hebben.
De hotelkamers zijn ronde Xhosa huisjes die met traditionele felgekleurde motieven zijn beschilderd. Het dinerbuffet is weer erg lekker. Voor het eerst hebben we ook een kaasplateau erbij. Na het eten drinken we nog wat en hebben onze eerste cocktail "Dreams come true".