Dag 15, Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 15, Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 15, Sedona

23 Juni 2014 | Verenigde Staten, Sedona

Vanmorgen weer vroeg op pad. Al voor 10.00 stoppen we even in de plaats Flagstaff om even te tanken en voor een kop koffie. We vinden een parkeerplaats zonder bordje dat parkeren alleen voor klanten is. Bijna om de hoek ligt het oude centrum. Eind 19e eeuw heeft Flagstaff een grote stadsbrand gehad. Men werd daarna verplicht huizen van steen te bouwen. Het Weatherford Hotel was een van de eerste stenen gebouwen. Het werd op 1 januari 1900 geopend. Op het terras van dit hotel nemen we een cappuccino. Men geeft ons ook de ontbijtkaart. Daarop staat Navajo brood met honing en poedersuiker.
We hebben dit eerder als voorgerecht op menukaarten zien staan en dat trok ons niet aan. Omdat we nieuwsgierig zijn naar het brood van de oorspronkelijke bewoners, bestellen we er een om te delen. Dat blijkt een verstandige keuze. Het brood lijkt op een platte oliebol van bijna 20 cm doorsnee en wel 4 cm dik. We moeten er niet aan denken om er elk een van te eten. Met de honing smaakt het "brood" heerlijk!
Na nog wat rondgelopen hebben vervolgen we onze reis. Het blijkt dat onze navigatie een snellere route kiest dan onze reisgids eigenlijk voorschrijft. Daardoor zijn we dus eerder op onze bestemming. Daar is het inmiddels 37 graden.
Direct nadat we Sedona binnenrijden is er een bezoekerscentrum van Red Rock Country. Op onze favoriete website (ontdek Amerika) hadden we een paar mogelijke activiteiten voor vanmiddag gevonden. Een aantal daarvan zijn niet mogelijk vanwege een bosbrand 3 weken geleden.
We willen wel naar de Oak Creek, een beek die door het dal van Sedona stroomt. Op verschillende plaatsen kan je de beek doorwaden.
We krijgen op de plattegrond aangewezen hoe we moeten rijden. Ook wordt een mooie rondrit aanbevolen, met zicht op de rode bergen. Voor een lange wandeling is het te heet.
Op weg naar de beek komen we een supermarkt tegen waar we onze voorraad aanvullen.
De laatste 1,5 km van de weg is onverhard. Onze huurauto moet er dus toch aan geloven!
Vanaf de parkeerplaats komen we via een korte wandeling bij de beek, waar veel mensen zich met het water vermaken. Via een paar grote stenen komen we aan de overkant waar we wandelen naar een meer. Bij zonsondergang kan je bij dit meer een prachtige foto maken van de Kathedraal (de berg erachter) waarbij deze zich in het meer spiegelt. Nu spelen er echter verschillende kinderen in het meer.
De combinatie van het water met de rode bergen zorgt wel voor mooie plaatjes.
De rondrit is ook mooi. Ook hier is een deel van de route onverhard.
Sedona blijkt een grote plaats te zijn, met veel hotels. Onderweg hadden we al ons hotel gezien, waar we nu gaan inchecken.
Onze kamer is ongelooflijk. We kijken op de 9 holes golfband van het hotel, de kamer is minstens 50 m² en er zit een open haard in! Zo mooi hebben we nog niet gehad.
Het zwembad is heerlijk van temperatuur. Je hoeft helemaal niet door te komen. Op de ligbedden liggen super dikke kussens. Wat jammer dat we hier maar een nacht blijven!
Beneden heeft het hotel een uitgang naar de beek. Je kan er gebruik maken van een BBQ en er staan picknick tafels. We lopen hier ook nog even door de beek.
Het avondeten gebruiken we in het hotel. We eten buiten op het terras dat uitkijkt op de golfbaan.
Morgen gaan we naar Scottsdale, waar we weer 2 nachten zullen blijven.

• 24 Juni 2014 - 09:08

Gerry:

Lieve Monique en Richard

Wat een mooie foto s krijg ik te zien dat is genieten. Jullie maken een geweldige reis! Komen jullie nog een beetje fit naar huis? Morgen 25 juni ga ik met 2 vriendinnen naar Hoorn, met de trein.Aanstaande vrijdag, zaterdag en zondag gaan wij naar Amsterdam met Fred, kinderen en kleinkinderen.Wij kijken daar naar uit. Vandaag proberen mijn kleindochters aan de telefoon te krijgen. Tot volgende week . Liefs Mamma xxx Daaaaaaaag