Dag 16, naar Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale Trailer Corral, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 16, naar Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale Trailer Corral, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 16, naar Scottsdale

24 Juni 2014 | Verenigde Staten, Scottsdale Trailer Corral

Gisterenavond hebben we in Sedona nog uitgebreid genoten van de sterrenhemel. De lucht is hier zeer helder en waar ons hotel ligt is weinig lichtvervuiling. We hadden deze mooie sterrenhemel verwacht in Death Valley, maar daar viel het enorm tegen. Hier zijn echter de kleinste sterren nog zichtbaar. Niet vreemd dat in Flagstaff het observatorium staat waar men de planeet Pluto heeft ontdekt.
Omdat we hier toch nog een wandeling willen maken zijn we al om 7.45 uur uit onze kamer. Om 8.00 uur staan we al op de parkeerplaats voor de wandeling die we hebben uitgekozen. Nu is de temperatuur nog redelijk (25 graden). De wandeling voert naar de beek en weer terug. Heen doen we er 1,5 uur over en terug 1 uur. Inmiddels is het dan al 32 graden.
We gaan terug naar het hotel om daar nog een keer te zwemmen voordat we gaan rijden.
In Scottsdale zal het 40 graden zijn en daar kunnen we vast niet heel veel doen. Daarom blijven we nog een halve dag in Sedona.
Scottsdale is een voorstad van Phoenix, met 2 miljoen inwoners een van de grootste steden van Amerika.
Op de ringweg aangekomen moeten we afslag 47 hebben, dat geeft wel een beeld van hoe omvangrijk de stad is. We vinden eenvoudig het hotel. Het is ultra modern van design.
Vlak bij het hotel zit een van de topattracties van Scottsdale: de fashion mall. Er naar toe lopen is te warm, daarom gaan we met de auto.
Het winkelcentrum is gigantisch groot en ziet er zeer verzorgd uit. Het wordt druk bezocht. Er zitten wel 200 winkels.
Terug van het winkelcentrum gaan we ook in dit hotel het zwembad uitproberen. We zijn de enige gebruikers van het bad, dat heel erg lang is (50 m).
Het avondeten gebruiken we in het restaurant van het hotel. De keuken laat zich het best beschrijven als Mexicaans haut-cuisine. Erg lekker.
Na het eten nog even rondgelopen. Het was toen nog maar 36 graden.
Naast het hotel zit een park met veel fonteinen. Er staat een museum, schouwburg, gemeentehuis en bibliotheek. Morgen gaan we waarschijnlijk naar Phoenix.