Dag 17, Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale Trailer Corral, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu Dag 17, Scottsdale - Reisverslag uit Scottsdale Trailer Corral, Verenigde Staten van RichardEnMonique - WaarBenJij.nu

Dag 17, Scottsdale

25 Juni 2014 | Verenigde Staten, Scottsdale Trailer Corral

We hadden vanmorgen wat moeite on op te staan. Misschien kwam het door de tequila die ze hier in de sangria verwerken...
Om 10.00 uur waren we op pad om de stad Phoenix te gaan bezoeken. De route is simpel: 1 straat een paar kilometer rechtdoor en dan een avenue een kilometer rechtdoor. Kon je in Nederland maar eens zo makkelijk de weg vinden in een vreemde stad!
We bezoeken eerst Heritage Square. Hier staat nog het Rosson huis, dat als enige over is uit het jaar 1895.
Het wordt omringd door ultra moderne gebouwen waaronder het Arizona Science Center. Dat bezoeken we, al was het alleen maar om uit de verzengende hitte te zijn...
Het museum is erg interessant. Er is een film over de krachten van de natuur waarbij je alles echt beleeft. Bij een orkaan begint het echt te waaien en te regenen. Je wordt dus echt nat. Bij de aardbeving beweegt de vloer ook echt.
We lopen via Washington avenue helemaal naar het Capitol Museum.
Dat is met de hitte wel een beproeving, maar we zoeken zoveel mogelijk de schaduw op.
Het Arizona Capitol Museum is interessant. Veel aandacht gaat uit naar de vernietiging van de USS Arizona op 7 december 1941 bij de slag om Pearl Harbor. Ook is er veel aandacht voor het feit dat de staat Arizona in 2012 honderd jaar bestond.
Omdat we niet nog een keer zo lang in de hitte willen lopen nemen we terug de gratis bus.
In het centrum vinden we een leuke bar waar je prima kan lunchen.
Met de auto rijden we vervolgens naar het Heard museum, waar we op de heenweg al langs waren gekomen.
Dit museum besteedt voornamelijk aandacht aan de verschillende indianen stammen en op welke manier die nu nog steeds bestaan.
De Navajo's zijn we onderweg al veel tegengekomen en ook over de Hopi hebben we al veel gelezen.
Een interessant verhaal, dat ook in dit museum terugkomt, is dat de Navajo's in WO II een rol hebben gespeeld bij de ontwikkeling en gebruik van codeberichten. Dit waren de zogenaamde Code Talkers. Voor heel veel woorden hadden ze een code die afkomstig was uit hun oorspronkelijke taal.
Het museum is zo interessant, dat om 5 uur een suppoost er ons op moet wijzen dat het museum gaat sluiten.
We gaan weer naar het hotel en gaan eerst weer lekker zwemmen.
Misschien nog leuk om te vermelden is dat hotel Saguaro (genoemd naar de cactussen die hier volop groeien) onder architectuur is gerenoveerd, door architectenbureau Stamberg Aferiat. Op de hotelkamer ligt een prachtig boek over dit en andere projecten van dit bureau.
Omdat we niet 2 keer in hetzelfde restaurant willen eten gaan we naar het restaurant dat we gisteren in het park aantroffen. Dat zag er ook erg gezellig uit. AZ 88 blijkt een super trendy bar met een kleine kaart. We eten hier onze eerste hamburger, maar die was wel onwaarschijnlijk lekker. De klantvriendelijkheid valt ons iedere keer op. Het meisje dat ons vanavond bediende had oprechte interesse in onze reis en wenste ons nog een hele fijne reis toe.
Morgen gaan we weer op pad en gaan we naar Palm Springs. Dat wordt een wat langere rit van ca. 400 km.

• 26 Juni 2014 - 08:29

Gerry:

Lieve Monique en Richard.

Wat schrijven jullie mooie lange brieven, gezellig veel te lezen. Ik ben nieuwsgierig naar al de foto,s.Geniet nog vrolijk van de vakantiedagen.Gisteren met mijn vriendinnen in Hoorn geweest, het was een gezellige dag. Morgen naar Amsterdam, de weersverwachting is niet bijzonder goed,jammer.Veel liefs mamma xxx daaaag

• 26 Juni 2014 - 09:41

Eelkje En Fred:

hallo Rich en Monique,
    wat goed om iedere dag een verhaaltje te schrijven en ze worden steeds langer en enthousiaster. Lijkt me heel bizonder dat science museum. Is er in Nederland ook niet iemand die daar mee aan het experimenteren is?
    Wij zitten hier nu volop in de drukte van de TT en gaan vrijdag (vluchtgedrag) een nachtje naar Delden geregeld via hotelkamerveiling.nl. Daar hebben we een arrangement voor een hotel met twee greenfees voor de golfbaan.
    Het is alweer dag 17 voor jullie, wat gaat het toch snel zo'n vakantie.
    Nog veel plezier (een week?)
    liefs Fred en Eelkje

• 26 Juni 2014 - 16:59

Linda Eijking:

N het lezen van jullie mooie verslagen hoef ik mijn luie stoel niet meer uit! Heel veel plezier nog, gr Linda